Warianty polisy obejmującej pomoc drogową.

Warianty polisy obejmującej pomoc drogową.

pomoc drogowa jest zasadniczym elementem zabezpieczenia przed awariami – dowiedz się więcej o tym, dlaczego możesz zostać pozostawiony samemu sobie. Wszystkie polisy ubezpieczeniowe w podziale na poszczególne grupy ubezpieczeń obejmują pomoc drogową.
Ten najbardziej podstawowy poziom ochrony ubezpieczeniowej gwarantuje, że w przypadku awarii w odległości ponad pół kilometra od domu dostawca usług pomocy drogowej wyśle kogoś, kto udzieli Ci pomocy na drodze.
Polisy zazwyczaj obejmują do 60 minut bezpłatnej pracy, ale koszt części zamiennych nie jest wliczony, chyba że usługodawca postanowi inaczej.
Jeśli pojazd nie może być naprawiony przy drodze, prawdopodobnie chcesz, aby był holowany do najbliższego warsztatu lub domu. W tym celu należy uwzględnić kwestię holowania pojazdów w polisie.

Kluczowe kwestie

Wszystkie polisy dotyczące awarii powinny zawierać pomoc drogową, ale nie zakładaj, że masz holowanie samochodu, jeśli nie można go tam naprawić.
Prawdopodobnie będziesz potrzebował wsparcia w domu w razie awarii w miejscu zamieszkania lub w promieniu 25 kilometrów od niego.
Przeczytaj swoją polisę, aby zobaczyć, co posiadasz, a czego nie, i czy jest w tym pomoc drogowa.
Różne firmy z branży ubezpieczeniowej mają swoje własne definicje poziomów ochrony ubezpieczeniowej, dlatego ważne jest, aby sprawdzić, czy to, co uważasz, że kupujesz, jest w rzeczywistości tym, co otrzymujesz.

Standardowe polisy ubezpieczenia od awarii zazwyczaj obejmują zarówno pomoc drogową, jak i holowanie pojazdów, ale niektóre polisy ubezpieczenia od szkód mogą oferować tylko te pierwsze.

Każda polisa, którą porównujesz za pośrednictwem witryn internetowych, oferuje zarówno pomoc drogową, jak i lokalne działania naprawcze.

Dlaczego potrzebuję pomocy drogowej?

W 2012 r. Stwierdzono, że uczestniczyliśmy w ponad 500 000 skrajnych awarii, co pokazuje, dlaczego ważne jest, aby być w pełni przygotowanym na każdą ewentualność w podróży.
Wiele awarii ma miejsce zimą – Jedna z firm pomocy drogowej twierdzi, że w ciągu zaledwie 11 dni w okresie zimowym 2012-13 odnotowała 100 000 przypadków awarii. Przeczytaj koniecznie nasz zimowy przewodnik, aby przygotować się na niesprzyjające warunki pogodowe.
Przechowuj koce, słodkie jedzenie i latarkę w samochodzie. Nawet najbardziej niezawodne służby ratownicze mogą czasem potrzebować czasu, aby się do Ciebie dostać.

Usterki w ogumieniu

Upewnij się, że wiesz, jak wymienić koło i posiadasz w tym celu całe wyposażenie. Jeśli nie sądzisz, że jesteś w stanie wymienić koła na nowe, powinieneś sprawdzić, czy polisa obejmuje wymianę kół.
Skorzystaj z pomocy swojego dostawcy, pamiętaj, że zazwyczaj potrzebujesz sprawnego i dostępnego koła zapasowego oraz klucza do odkręcenia wszystkich nakrętek.
Statystyki pokazują, że w okresie od sierpnia 2012 r. do sierpnia 2013 r. było ponad 120 tys. awarii polegających na przebiciu opony bez zapasowego koła w samochodzie, co stanowi wzrost o 50% w stosunku do roku poprzedniego.
Wiele nowych samochodów nie posiada w standardzie zapasowego koła – jeżeli takiego nie ma, będą one zawierać zestawy do naprawy opon. Mogą one być trudne do użycia na poboczu drogi, ale mogą stanowić tymczasowe zabezpieczenie, dopóki nie dotrzesz do warsztatu lub domu.

Pamiętajcie.


Jeśli masz nakrętki zabezpieczające, do wymiany koła potrzebny będzie kluczyk. Do typowych wyłączeń, na które należy zwrócić uwagę przy rozważaniu polisy pomocy drogowej.